Monday, August 22

Aku Kan Kakak

Cukup sebulan aku bersedih, berduka, terleka, termenung, macam orang bodoh. Eh? Ya, memang bodoh pun (Malas aku ceritakan sebabnya) Jadi aku rasa dah sampai masa untuk aku bergembira semula seperti sebelumnya. Aku sudah berazam tiada episod duka lagi dalam hidup aku. 

Semalam aku lalui hari yang sangat membahagiakan walaupun takde apa yang menarik pun berlaku. Mungkin aku dah mula positif kembali, jadi semua pun aku nampak positif. Tapi tiba-tiba aku diuji lagi. Ya, aku sedih teramat sedih. Sebenarnya aku terkilan kerana orang yang menyakiti aku merupakan orang yang terlalu dekat dengan aku, orang yang aku percaya dan orang yang aku sayang.

Lalu aku bertanya pada diri aku sendiri "Kenapa Tuhan selalu uji aku?"
"Sebab Tuhan sayang aku" aku jawab sendiri jugak.

Kemudian aku tak jadi menangis. Aku berazam untuk jadi lebih kuat. Aku berharap agar seserang itu lebih tahu menghormati aku sebagai kakaknya.

"Aku kena mengalah. Aku kan kakak" hati aku berbisik, sedapkan hati sendiri.

10 comments:

  1. macam dalam iklan tv tu.
    "sebab aku kan abang". cume ni versi kakak.
    :D

    ReplyDelete
  2. Arief : Hehe.. Tapi tak ingat la iklan yang mana..

    ReplyDelete
  3. ujian tu sntiasa ad awk...tuhan xkan bg ujian yg umat dia x mampu nk hadapi..kta kna sbar sb dgn ujian tu la kta igt kt dia..^^

    ReplyDelete
  4. nasib baik sy adik bongsu :)hahahaha
    da folo u faizah:)
    hukumdunia89 dot blogspot

    ReplyDelete

Awas! Dilarang menggunakan kata-kata kesat.