Friday, August 5

OMG!!!!!

Setelah didesak berbulan2.. Oleh rakan2 dan family.. Akhirnya aku buat keputusan..
Untuk pergi ke hospital...... Itu kisah seminggu lepas..

Hari ini aku pergi semula ke hospital.. Aku pun pergi ditemani rakanku, Lya.. Untuk mengetahui keputusan ujian darah aku..

Ringkaskan cite la.. Doktor tu bgtahu aku sumthing.. Katanye....
Aku menghidap penyakit dotdotdot..... (dirahsiakan... ishh korang nih.. sume nak tahu kan..)

Tapi paling sedih.. Doc tu kate....
Aku takkan hidup lame.................................................!!!!

Hah.. Sumpah aku nak naikkan kaki aku kat muka doctor tu.. Suke2 kate camtu.. Hey.. Nyawa aku kat tangan Tuhan la.. Bukan kat tangan ko !!! "Dah la tak hensem", bebel aku dalam hati... (Cop2.. Memang die tak hensem la sbb die perempuan.. Hahaha..)

Ape yang aku rase mase tu? Serius aku tak tahu camne nak huraikan.. Macam2 aku rasa.. Macam2 terlintas kat kepala.. Ahh.. Korang bayangkan la sendiri kalo benda nih terjadi kat korang.. Memang lemah lutut mase tu.. Aku rase nak pitam je.. Tapi aku kuatkan semangat.. Aku cuba tenangkan diri sendiri.....

(Nota: masa aku tengah taip nih, tangan aku menggigil................................)

Sekarang aku tak tahu ape yang aku perlu rasa.. Gembira atau sedih? Nape perlu gembira? Aku tak tahu.. Nape perlu sedih? Aku pun tak tahu... Aku tak bole pk ape2 sekarang.. Aku rase kepala aku tgh berpusing laju cam kipas helikopter... Huhuhu~

Memang.. Suatu ketika dulu, mase aku kecik2.. Aku slalu harapkan yang aku ade penyakit, pastu tinggalkan dunia nih cepat2.. (Bengong kan ? Haha..) Sebab mase tu banyak sangat masalah keluarga, aku tak tahan.. Aku pk mati tu lebih baik.. Lagipun mase tu masih budak2.. Fikir tak guna akal... Mungkin juga terpengaruh cite TV, especially cite Korea.. Kan cite die rata2 org jatuh sakit, pastu mati.. Ramai orang bersedih atas kematian heroin tuh.. Kira aku pun nak tahu gak sape yang akan sedih kalo aku pergi dari dunia nih.. (Ahaha.. Perasan kot aku nih.. Ade ke orang nak sedih? Ramai orang nak tgk aku mati kot...)

(Nota: Tangan aku menggigil weh........ Camne nak teruskan menaip......????)

Sekarang.. Aku rase.. Baik aku minta maaf kat sume orang.. Korang sume maafkan aku ye? Kot2 aku wat salah yang tak disengajakan.. Kalo sengaja tu memang takde la, aku rase.. Sebab aku tak pernah wat jahat kat sape2... (Aku rase lagi.. Ahaks..) Yang pasti, aku tak pernah berdendam ngan sape2... Ape2 pun.. Maafkan aku ya.......... Please... :(

Mulai sekarang juga.. Aku kena lalui hidup nih cam biase.. Tu yang terbaik kot.. Takkan aku nak bersedih, menangis, mengurung diri dsbnye yang sume tak bagi faedah kat aku.. Betul tak?

Samada ramalan doktor ni benar ke tak, sume tu urusan Tuhan.. Kita tak mampu buat ape2.. Sebab Tuhan pun dah berfirman, kematian itu pasti...

أَيْنَمَا تَكُونُوا يُدْرِكُكُمُ الْمَوْتُ وَلَوْ كُنْتُمْ فِي بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ
"Di mana saja kalian berada, kematian pasti akan mendapati kalian, walaupun kalian berada di dalam benteng yang tinggi lagi kukuh." (An-Nisa`: 78 )

كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ
"Setiap yang berjiwa pasti akan merasakan mati, dan Kami menguji kalian dengan kejelekan dan kebaikan sebagai satu fitnah (ujian), dan hanya kepada Kami lah kalian akan dikembalikan." (Al-Anbiya`: 35 )

Sampai sini je kot.. Aku tak tahu nak cakap ape lagi.. Sumpah sekarang kepala aku sakit, berdenyut2 pulak... Aku nak makan lunch then makan ubat... Hahaha.. Ubat? Wat aku gelak je...

Mungkin benda nih benda yang serius (aku tak tahu), tapi aku cam main2 kan? Haha.. Kalo korang nak tahu.. Ni la Faizah Ghazali... Dia memang camni.. Hidup kalo terlalu serius pun tak best jugak.. Kan? Kan?

Korang sume jangan lupe maafkan aku eh? Kalo tak nanti aku nangis........ (Hehehe..)



#Opsssss!!!!!! Ni kisah rekaan saje taw :)

No comments:

Post a Comment

Awas! Dilarang menggunakan kata-kata kesat.