Saturday, August 6

Motor Ayahku Tajam. Erk??

Sedang aku duduk-duduk di rumah, teringat aku pada suatu perbualan antara aku dan ayah. Ketika itu aku sedang membonceng motor dengan ayah. Sesekali kami berbual di atas motor.  


Ketika itu ada sebuah lori di hadapan kami. Setelah lama mendiamkan diri, tiba-tiba ayah bersuara:


"Kamu tahu tak motor ayah ni tajam?"

Tajam? Ayah sebut tajam ke, atau aku salah dengar? Takkan motor tajam pulak. Kalau pisau tajam logik la. Aku tertanya-tanya sendiri.

"Hah?"

"Ye, motor ayah ni tajam. Kamu nak tengok?"

Ishh ape ayah merepek ni. Adoi. Sumpah aku tak faham.

Serentak dengan itu ayah memintas lori di hadapan.

"Ayah dah potong lori tu. Kan tajam tu sebab boleh 'potong' lori"

Ayah tertawa. Aku turut ikut serta. Ayah memang suka buat loyar buruk dan buat lawak. Aku pun selalu terikut-ikut sifat ayah tu. Tapi tu la yang menariknya tentang ayah. 



#Err tiba-tiba aku rindu ayah^^




No comments:

Post a Comment

Awas! Dilarang menggunakan kata-kata kesat.